Klantbeleving: hoe't niet moet ;)

 

Dagelijks ervaar ik als klant bij verschillende bedrijven nog steeds pijnlijk ouderwetse service (lees: juist geen service). Okay, fair enough het is mijn vak, dus ik ben ongetwijfeld extra kritisch. Maar toch, sommige dingen kunnen echt niet meer! En het is vaak ook nog zo obvious waardoor je soms bijna denkt dat het een grap is. Laat me je meenemen in een recente klantervaring bij mijn sportschool.

Stel je voor je bent een fanatiek sporter en bent 4x per week in je favoriete sportschool te vinden. Inmiddels ben je er alweer 5 jaar blij lid. Vorig jaar ontdekte je dat je het lidmaatschap via je werkgever kon laten lopen. Super fijn, want dat betekent dat het lidmaatschap van je bruto salaris ingehouden wordt, waardoor het je onder aan de streep net wat minder kost. Ik zeg: niets meer aan doen. Met een paar klicks heb je het zo geregeld!

Inmiddels ben je voor jezelf begonnen en ben je weg bij je werkgever. Dit betekent dat je je sportabonnement gewoon weer zelf gaat direct betalen. Via je werkgever heb je dit heel makkelijk aan kunnen geven. En je denkt dat je het zo goed geregeld hebt. En dan... kom je ineens het poortje niet door op je sportschool.

Zegt de meneer achter de balie vrolijk:'Sorry, maar u bent hier niet lid'. Hahaha. Are you kidding me? Je vermoedt al te weten waar het mis is gegaan, dus legt het uit. Baliemedewerker zegt het te snappen en pakt een formulier. Want..... of je even opnieuw lid wilt worden inclusief eenmalige administratiekosten. Hahaha. Briljant!

Mag kraakhelder zijn dat dit vanuit klantbeleving niet de bedoeling kan zijn. Welk proces er ook achter zit, als klant mag je hier nooit iets van merken, laat staan extra voor moeten betalen!!!!

Heb jij een ook briljante klantbeleving van hoe't niet moet. Deel het hier!